Miech bmw gt

Dla wielu mechaników problemem w kontakcie z zawieszeniami pneumatycznymi jest poprawna diagnoza usterki. Składają się one z kilku podstawowych elementów, których funkcjonowanie jest ze sobą nierozerwalnie połączone.

Podstawowe części układu zawieszenia pneumatycznego

Miech pneumatyczny, zwany również sprężyną; napełniany przez kompresor. Montowany jest zwykle na tylnej osi amortyzatora, aczkolwiek można spotkać także elementy zintegrowane. Powodem ich awarii zazwyczaj jest klasyczne zmęczenie materiału, przyspieszane przez różnego rodzaju czynniki zewnętrzne, w tym atmosferyczne.

Sprężarka (inaczej: kompresor lub pompa zawieszenia) – zadaniem tego komponentu jest sprężanie i osuszanie powietrza, które następnie zostaje dostarczone do miechów. Uszkodzenie, tj. spalenie sprężarki ma najczęściej miejsce na skutek nieszczelności miecha, a także zbyt intensywnej eksploatacji. Pompa zawieszenia powinna być wymieniana razem z nowym przekaźnikiem i filtrem.

Kolumna pneumatyczna – czyli połączenie amortyzatora i miecha; montuje się ją najczęściej na przedniej osi pojazdu.

Uszkodzenie każdego z wskazanych powyżej komponentów wpływa bezpośrednio na pracę całego układu. Dlatego kluczowe jest określenie rzeczywistej przyczyny awarii przed wymianą części.

Inne elementy wpływające na funkcjonowanie zawieszenia pneumatycznego

Przekaźnik kompresora – najczęściej montuje się go w skrzynce bezpieczników; w przypadku uszkodzenia musi zostać usunięty razem z całą pompą zawieszenia. W innym wypadku może powodować nieprawidłowe załączanie i spalenie nowej sprężarki.

Bloki zaworowe – warto im się wyjątkowo dokładnie przyjrzeć przed podjęciem decyzji o wymianie miechów; często wystarczy korekta położenia przewodów przy bloku.

Powiązanymi z całym układem częściami o nieco mniejszym znaczeniu, które jednak sporadycznie ulegają awariom są czujniki wysokości oraz zbiorniki wyrównawcze.

Naprawa zawieszenia pneumatycznego i wymiana elementów, np. takich jak pompa zawieszenia, nie jest skomplikowanym zadaniem dla mechanika z doświadczeniem. Ponadto nie wymaga większej ilości narzędzi, niż ma to miejsce przy naprawach zawieszeń tradycyjnych – np. uszkodzony miech w tego rodzaju układzie wymaga użycia mniejszej ich liczby. Dodatkowo całkowicie wystarczające są uniwersalne narzędzia służące do diagnostyki.

Sprawdź ofertę sklepu z częściami do zawieszenia pneumatycznego:
pompa zawieszenia e klasa
pompa zawieszenia s klasa
pompa zawieszenia cls

about author

admin

related articles

Kategorie

Publikacje: